• Publicistklubben

Het debatt om journalisten och varumärket

Gårdagskvällens debatt om journalisten och varumärket uppmärksammades snabbt på twitter och bloggar (läs bland andra Emanuel Karlsten, Inti Chavez Perez, Katarina O’Nils) och av Expressens papperstidning.

Se debatten igen:
Ett gott namn inom journalistiken får den som bedriver god journalistik. Så har det varit, men är den tiden snart förbi? Måste dagens journalister också skapa sig ett starkt ”varumärke” för att göra avtryck i det nya medielandskapet? Var går gränsen för vad en journalist kan göra med bibehållen trovärdighet? Är ”varumärkestänket” tecken på en kommersialisering av journalistiken och av journalisten?

I panelen:  Magnus Lindqvist, trendspanare, Amelia Adamo, M-magasin, Ebba von Sydow, frilans/SVT, Alex Schulman, Aftonbladet och TV 5, Janne Josefsson, SVT.
Samtalsledare: Stina Dabrowski, PK-ordförande

Mer från PK Stockholm
Kallelse: Publicistklubbens årsmöte 7/9 på Södra Teatern

Publicistklubbens uppskjutna årsmöte hålls 7 september kl 17.00, med ett maximalt deltagarantal av 50 personer på plats och övriga deltagare via länk. Se nedan för instruktioner kring deltagande. Publicistklubben Stockholm… Läs mer

2000 namnunderskrifter överlämnas till Kina – idag kräver vi #FreeGuiMinhai

Över 2000 har skrivit på det öppna brevet till Kina att släppa svenske förläggaren Gui Minhai fri. Idag klockan 12 överlämnades underskrifterna vid en ceremoni utanför ambassaden. Samtidigt inleddes Publicistklubbens… Läs mer

Tekniskt fel – hela sändningen läggs ut i efterhand

Vid måndagens livesända PK-debatt med rubriken Korrarna och Corona inträffade ett sändningsavbrott efter cirka 45 minuter. Tyvärr gick det inte att få upp sändningen igen. Debatten spelades dock in, och… Läs mer

LIVE PK-Debatt: Korrarna om Corona

När andra länder stänger gränser och klappar igen skolor, restauranger och butiker så väljer Sverige att hålla stora delar av samhället öppet. Internationella medier rapporterar både kritiskt och imponerat om den… Läs mer

Läs mer om:

Om Publicistklubben

PK:s viktigaste uppgifter är två: Att slå vakt om tryck- och yttrandefriheten och att främja debatt. Båda är lika viktiga. Du behöver PK, eftersom du och tusentals PK-medlemmar i hela landet skapar en konkret arena för det offentliga samtalet i Sverige. PK är en av de viktigaste platserna för det publicistiska samtalet.

Läs mer om oss

Bli medlem

Publicistklubben har nyligen fördelat drygt två miljoner kronor i stipendier. Vill du i framtiden vara med och dela på dessa behöver du vara medlem.

Bli medlem