• Publicistklubben

Het debatt om journalisten och varumärket

Gårdagskvällens debatt om journalisten och varumärket uppmärksammades snabbt på twitter och bloggar (läs bland andra Emanuel Karlsten, Inti Chavez Perez, Katarina O’Nils) och av Expressens papperstidning.

Se debatten igen:
Ett gott namn inom journalistiken får den som bedriver god journalistik. Så har det varit, men är den tiden snart förbi? Måste dagens journalister också skapa sig ett starkt ”varumärke” för att göra avtryck i det nya medielandskapet? Var går gränsen för vad en journalist kan göra med bibehållen trovärdighet? Är ”varumärkestänket” tecken på en kommersialisering av journalistiken och av journalisten?

I panelen:  Magnus Lindqvist, trendspanare, Amelia Adamo, M-magasin, Ebba von Sydow, frilans/SVT, Alex Schulman, Aftonbladet och TV 5, Janne Josefsson, SVT.
Samtalsledare: Stina Dabrowski, PK-ordförande

Mer från PK Stockholm
PK-DEBATT LIVE: Kina vs svenska medier

Läs mer

PK-DEBATT: Kina vs svenska medier

Kina vs svenska medier: Den osminkade versionen I inget annat europeiskt land driver Kina en så aggressiv kampanj mot medier som man gör i Sverige.  Ambassaden anklagar svenska medier för… Läs mer

PK-DEBATT 11/11: Facebook möter publicisterna

Publicistklubbens debatt 11/11: Läs mer

PK-DEBATT: Facebook-bossarna krävs på svar

Facebook möter publicisterna Vän eller fiende? Facebook är en enorm maktfaktor som har förändrat medielandskapet för alltid.Samtidigt har företaget varit nästintill omöjligt att ansvarsutkräva för journalister – anonymt, undvikande och… Läs mer

Läs mer om:

Om Publicistklubben

PK:s viktigaste uppgifter är två: Att slå vakt om tryck- och yttrandefriheten och att främja debatt. Båda är lika viktiga. Du behöver PK, eftersom du och tusentals PK-medlemmar i hela landet skapar en konkret arena för det offentliga samtalet i Sverige. PK är en av de viktigaste platserna för det publicistiska samtalet.

Läs mer om oss

Bli medlem

Publicistklubben har nyligen fördelat drygt två miljoner kronor i stipendier. Vill du i framtiden vara med och dela på dessa behöver du vara medlem.

Bli medlem