• Publicistklubben

Het debatt om journalisten och varumärket

Gårdagskvällens debatt om journalisten och varumärket uppmärksammades snabbt på twitter och bloggar (läs bland andra Emanuel Karlsten, Inti Chavez Perez, Katarina O’Nils) och av Expressens papperstidning.

Se debatten igen:
Ett gott namn inom journalistiken får den som bedriver god journalistik. Så har det varit, men är den tiden snart förbi? Måste dagens journalister också skapa sig ett starkt ”varumärke” för att göra avtryck i det nya medielandskapet? Var går gränsen för vad en journalist kan göra med bibehållen trovärdighet? Är ”varumärkestänket” tecken på en kommersialisering av journalistiken och av journalisten?

I panelen:  Magnus Lindqvist, trendspanare, Amelia Adamo, M-magasin, Ebba von Sydow, frilans/SVT, Alex Schulman, Aftonbladet och TV 5, Janne Josefsson, SVT.
Samtalsledare: Stina Dabrowski, PK-ordförande

Mer från PK Stockholm
Vill du ha en Publicistklubben-mentor?

Vill du ha en PK-mentor? Journalistiken är i snabb förändring. Samtidigt är journalistyrket en roll och en kompetens som byggs genom erfarenhet. Publicistklubben verkar för att hålla liv i samtalet… Läs mer

Publicistklubbens integritetspolicy – i enlighet med GDPR

Publicistklubbens integritetspolicy Allmänt I Publicistklubbens integritetspolicy för personuppgifter beskrivs vilka uppgifter föreningen samlar in, varför vi samlar in informationen, hur du kan ha kontroll över informationen som sparas av oss… Läs mer

PK Debatt Måndag 28 maj

Från supertaggad till sänkt och upp igen Årets vinnare av Publicistklubbens Stora pris beskriver livet som grävare och varför många grävgrupper inte är tillräckligt relevanta. Prisutdelning och intervju med Sydsvenskans Jens Mikkelsen av… Läs mer

Ny styrelse PK Stockholm 2018

På årsmötet den 23 april klubbades PK Stockholms styrelse för 2018. Styrelsen ser nu ut som följer: Anna Hedenmo, ordförande Karin Hübinette, vice ordförande och programsekreterare Mats J Larsson, sekreterare… Läs mer

Läs mer om:

Om Publicistklubben

PK:s viktigaste uppgifter är två: Att slå vakt om tryck- och yttrandefriheten och att främja debatt. Båda är lika viktiga. Du behöver PK, eftersom du och tusentals PK-medlemmar i hela landet skapar en konkret arena för det offentliga samtalet i Sverige. PK är en av de viktigaste platserna för det publicistiska samtalet.

Läs mer om oss

Bli medlem

Publicistklubben har nyligen fördelat drygt två miljoner kronor i stipendier. Vill du i framtiden vara med och dela på dessa behöver du vara medlem.

Bli medlem