• Publicistklubben

Het debatt om journalisten och varumärket

Gårdagskvällens debatt om journalisten och varumärket uppmärksammades snabbt på twitter och bloggar (läs bland andra Emanuel Karlsten, Inti Chavez Perez, Katarina O’Nils) och av Expressens papperstidning.

Se debatten igen:
Ett gott namn inom journalistiken får den som bedriver god journalistik. Så har det varit, men är den tiden snart förbi? Måste dagens journalister också skapa sig ett starkt ”varumärke” för att göra avtryck i det nya medielandskapet? Var går gränsen för vad en journalist kan göra med bibehållen trovärdighet? Är ”varumärkestänket” tecken på en kommersialisering av journalistiken och av journalisten?

I panelen:  Magnus Lindqvist, trendspanare, Amelia Adamo, M-magasin, Ebba von Sydow, frilans/SVT, Alex Schulman, Aftonbladet och TV 5, Janne Josefsson, SVT.
Samtalsledare: Stina Dabrowski, PK-ordförande

Mer från PK Stockholm
Hur bra är lokaljournalistiken i Stockholm? Se #pkdebatt här

Om fem år är vi 2,5 miljoner stockholmare, var fjärde född i ett annat land, boende i 26 kommuner.  Ger lokalmedierna en sann, relevant och nyanserad bild av Stockholm?  Idag… Läs mer

Anna Hedenmo ny ordförande för Publicistklubben

Anna Hedenmo valdes måndagen den 24 april 2017 till ny ordförande i Publicistklubben efter Björn Häger som slutar. – Jag är mycket smickrad och hedrad över att nomineras till ordförande för Publicistklubben.… Läs mer

Verksamhetsberättelse till årsmötet 2017

Verksamhetsberättelse till årsmötet 24 april 2017, Publicistklubben Stockholm Här kan du se Publicistklubbens bokslut för år 2016: Årsbokslut-PK-2016 Publicistklubbens verksamhet har, som tidigare, dominerats av de möten med debatter, föreläsningar och… Läs mer

Han vinner Publicistklubbens pris till Anna Politovskajas minne

Publicistklubbens pris till Anna Politovskajas minne för 2017 går till Gui Minhai. Prismotiveringen lyder: ”För att han, trots personlig risk, har visat stort publicistiskt mod och utmanat den kinesiska regimens… Läs mer

Läs mer om:

Om Publicistklubben

PK:s viktigaste uppgifter är två: Att slå vakt om tryck- och yttrandefriheten och att främja debatt. Båda är lika viktiga. Du behöver PK, eftersom du och tusentals PK-medlemmar i hela landet skapar en konkret arena för det offentliga samtalet i Sverige. PK är en av de viktigaste platserna för det publicistiska samtalet.

Läs mer om oss

Bli medlem

Publicistklubben har nyligen fördelat drygt två miljoner kronor i stipendier. Vill du i framtiden vara med och dela på dessa behöver du vara medlem.

Bli medlem