• Publicistklubben

Het debatt om journalisten och varumärket

Gårdagskvällens debatt om journalisten och varumärket uppmärksammades snabbt på twitter och bloggar (läs bland andra Emanuel Karlsten, Inti Chavez Perez, Katarina O’Nils) och av Expressens papperstidning.

Se debatten igen:
Ett gott namn inom journalistiken får den som bedriver god journalistik. Så har det varit, men är den tiden snart förbi? Måste dagens journalister också skapa sig ett starkt ”varumärke” för att göra avtryck i det nya medielandskapet? Var går gränsen för vad en journalist kan göra med bibehållen trovärdighet? Är ”varumärkestänket” tecken på en kommersialisering av journalistiken och av journalisten?

I panelen:  Magnus Lindqvist, trendspanare, Amelia Adamo, M-magasin, Ebba von Sydow, frilans/SVT, Alex Schulman, Aftonbladet och TV 5, Janne Josefsson, SVT.
Samtalsledare: Stina Dabrowski, PK-ordförande

Mer från PK Stockholm
Tips till PK:s medlemmar – gå gratis beredskapskurs om hat och hot

Beredskapskurs kring hat och hot (arrangeras av Medieinstitutet Fojo)  Kursen riktar sig till dig som vill öka din beredskap kring hat och hot i arbetet. Inom ramen för Fojos regeringsuppdrag att… Läs mer

Välkomna till PK:s eftervalsdebatt måndag 24 september

Välkomna till Publicistklubbens stora Eftervalsdebatt! Måndagen den 24 september kl.18.30 Café Panorama, Kulturhuset i Stockholm. Valbevakningen – vad tycker de granskade? Partiledare och partisekreterare från riksdagspartierna ger sin syn på… Läs mer

PK Debatt måndag 27 augusti

Det ofria ordet i Kina. Hur är det att arbeta som journalist i ett land där yttrandefrihet och mänskliga rättigheter inte respekteras? Intervju med Hanna Sahlberg, Sveriges Radios korrespondent i… Läs mer

Vill du ha en Publicistklubben-mentor?

Vill du ha en PK-mentor? Journalistiken är i snabb förändring. Samtidigt är journalistyrket en roll och en kompetens som byggs genom erfarenhet. Publicistklubben verkar för att hålla liv i samtalet… Läs mer

Läs mer om:

Om Publicistklubben

PK:s viktigaste uppgifter är två: Att slå vakt om tryck- och yttrandefriheten och att främja debatt. Båda är lika viktiga. Du behöver PK, eftersom du och tusentals PK-medlemmar i hela landet skapar en konkret arena för det offentliga samtalet i Sverige. PK är en av de viktigaste platserna för det publicistiska samtalet.

Läs mer om oss

Bli medlem

Publicistklubben har nyligen fördelat drygt två miljoner kronor i stipendier. Vill du i framtiden vara med och dela på dessa behöver du vara medlem.

Bli medlem