• Publicistklubben

Het debatt om journalisten och varumärket

Gårdagskvällens debatt om journalisten och varumärket uppmärksammades snabbt på twitter och bloggar (läs bland andra Emanuel Karlsten, Inti Chavez Perez, Katarina O’Nils) och av Expressens papperstidning.

Se debatten igen:
Ett gott namn inom journalistiken får den som bedriver god journalistik. Så har det varit, men är den tiden snart förbi? Måste dagens journalister också skapa sig ett starkt ”varumärke” för att göra avtryck i det nya medielandskapet? Var går gränsen för vad en journalist kan göra med bibehållen trovärdighet? Är ”varumärkestänket” tecken på en kommersialisering av journalistiken och av journalisten?

I panelen:  Magnus Lindqvist, trendspanare, Amelia Adamo, M-magasin, Ebba von Sydow, frilans/SVT, Alex Schulman, Aftonbladet och TV 5, Janne Josefsson, SVT.
Samtalsledare: Stina Dabrowski, PK-ordförande

Mer från PK Stockholm
PK-DEBATT: Ager-Hanssens nya affärsplan sågas av Metrogrundarna

Metros ägare och nye utgivare, riskkapitalisten Christen Ager-Hanssen, fanns med på länk när Publicistklubben debatterade Metrohaveriet på måndagskvällen. Ager-Hanssen, efterlyst av kronofogden för skatteskulder, lanserade via Skype nya idéer om… Läs mer

PK-DEBATT LIVE: Metro, Mattsson och miljonerna

Läs mer

PK-debatt: Metro, Mattsson & miljonerna

Dags för höstpremiär av PK-debatt, boka in måndagskvällen 2 september i nya lokalen Södra Teatern. Publicistklubben har ett späckat program med en rad aktuella medieprofiler från avgångne chefredaktören Thomas Mattsson till nyblivne… Läs mer

PK-Debatt: När skiten träffar fläkten

Välkommen till PK-debatt 13 maj! Kvällens hedersgäst är Sanna Klinghoffer, årets vinnare av Publicistklubbens Stora Pris 2019. Från scen berättar hon om sina avslöjande dokumentärer och skakande reportage om IS-svenskar.… Läs mer

Läs mer om:

Om Publicistklubben

PK:s viktigaste uppgifter är två: Att slå vakt om tryck- och yttrandefriheten och att främja debatt. Båda är lika viktiga. Du behöver PK, eftersom du och tusentals PK-medlemmar i hela landet skapar en konkret arena för det offentliga samtalet i Sverige. PK är en av de viktigaste platserna för det publicistiska samtalet.

Läs mer om oss

Bli medlem

Publicistklubben har nyligen fördelat drygt två miljoner kronor i stipendier. Vill du i framtiden vara med och dela på dessa behöver du vara medlem.

Bli medlem