• Publicistklubben

Het debatt om journalisten och varumärket

Gårdagskvällens debatt om journalisten och varumärket uppmärksammades snabbt på twitter och bloggar (läs bland andra Emanuel Karlsten, Inti Chavez Perez, Katarina O’Nils) och av Expressens papperstidning.

Se debatten igen:
Ett gott namn inom journalistiken får den som bedriver god journalistik. Så har det varit, men är den tiden snart förbi? Måste dagens journalister också skapa sig ett starkt ”varumärke” för att göra avtryck i det nya medielandskapet? Var går gränsen för vad en journalist kan göra med bibehållen trovärdighet? Är ”varumärkestänket” tecken på en kommersialisering av journalistiken och av journalisten?

I panelen:  Magnus Lindqvist, trendspanare, Amelia Adamo, M-magasin, Ebba von Sydow, frilans/SVT, Alex Schulman, Aftonbladet och TV 5, Janne Josefsson, SVT.
Samtalsledare: Stina Dabrowski, PK-ordförande

Mer från PK Stockholm
Krävs det journalister för att skipa rättvisa? Se #pkdebatt här!

Välkomna till vårens sista PK-debatt! Måndagen den 29 maj kl 18.30, Café Panorama, Kulturhuset i Stockholm. Se den på plats eller live på publicistklubben.se (där kan du även se debatten… Läs mer

Cecilia Uddén får Publicistklubbens Stora Pris

Publicistklubbens Stora Pris tilldelas 2017 Cecilia Uddén, med motiveringen: ”En detaljernas mästarinna, med unik röst, målande språk och ett brinnande engagemang som inte lämnar någon lyssnare oberörd.” Cecilia Uddén har varit… Läs mer

Vill du ha en PK-mentor?

Publicistklubben verkar för att hålla liv i samtalet om den goda publicistiken. Därför startar vi nu ett mentorsprogram där nyblivna journalister får möta erfarna publicister och journalister som kan stötta… Läs mer

”Yttrandefriheten får aldrig tas för given”

Den 24 april valdes Anna Hedenmo till ordförande i Publicistklubben. Här är hennes programförklaring. Yttrandefriheten i Sverige är stark. Den har en lång tradition och har stöd i lagen, men den… Läs mer

Läs mer om:

Om Publicistklubben

PK:s viktigaste uppgifter är två: Att slå vakt om tryck- och yttrandefriheten och att främja debatt. Båda är lika viktiga. Du behöver PK, eftersom du och tusentals PK-medlemmar i hela landet skapar en konkret arena för det offentliga samtalet i Sverige. PK är en av de viktigaste platserna för det publicistiska samtalet.

Läs mer om oss

Bli medlem

Publicistklubben har nyligen fördelat drygt två miljoner kronor i stipendier. Vill du i framtiden vara med och dela på dessa behöver du vara medlem.

Bli medlem