• Publicistklubben

Årsmöte i Stockholm måndag 20 april

Lena Andersson, frilans, och Brita-Lena Ekström, SR, kan väljas till nya ledamöter i PK Stockholms styrelse vid årsmötet nu på måndag den 20 april. Ulrika Knutson föreslås fortsätta som ordförande. Följ personvalen på plats på Café Panorama, med start kl 18. Efter årsmötet följer utdelningen av Anna Politkovskaja-priset och presentation av årsboken 2009.

Valnämndens förslag hittar du här.

PK Stockholms förslag till ny valnämnd: Sammankallande Stig Fredrikson, SVT (nyval), ledamöter Lena Smedsaas, TV4, Kurt Mälarstedt, frilans, Matilda E Hanson, SvD, Monica Saarinen, SR (samtliga omval).

Läs mer om:

Om Publicistklubben

PK:s viktigaste uppgifter är två: Att slå vakt om tryck- och yttrandefriheten och att främja debatt. Båda är lika viktiga. Du behöver PK, eftersom du och tusentals PK-medlemmar i hela landet skapar en konkret arena för det offentliga samtalet i Sverige. PK är en av de viktigaste platserna för det publicistiska samtalet.

Läs mer om oss

Bli medlem