• Publicistklubben

Het debatt om journalisten och varumärket

Gårdagskvällens debatt om journalisten och varumärket uppmärksammades snabbt på twitter och bloggar (läs bland andra Emanuel Karlsten, Inti Chavez Perez, Katarina O’Nils) och av Expressens papperstidning.

Se debatten igen:
Ett gott namn inom journalistiken får den som bedriver god journalistik. Så har det varit, men är den tiden snart förbi? Måste dagens journalister också skapa sig ett starkt ”varumärke” för att göra avtryck i det nya medielandskapet? Var går gränsen för vad en journalist kan göra med bibehållen trovärdighet? Är ”varumärkestänket” tecken på en kommersialisering av journalistiken och av journalisten?

I panelen:  Magnus Lindqvist, trendspanare, Amelia Adamo, M-magasin, Ebba von Sydow, frilans/SVT, Alex Schulman, Aftonbladet och TV 5, Janne Josefsson, SVT.
Samtalsledare: Stina Dabrowski, PK-ordförande

Mer från PK Stockholm
PK Debatt 4/10: När journalisten blir influencer

Se senaste debatten här. Läs mer

Niklas Orrenius om Lars Vilks

Söndagen 3/10 avled konstnären Lars Vilks i samband med en trafikolycka. Publicistklubbens ordförande Robert Aschberg intervjuade journalisten och författaren Niklas Orrenius om Lars Vilks eftermäle och betydelse för debatten om… Läs mer

DEBATT: När journalisten blir influencer

NÄR PUBLICISTEN BLIR INFLUENCER PK-Debatt 4 oktober, kl 18.30 Hur värnar enskilda reportrar och medieföretag trovärdighet och oberoende? Vad kan man göra och vad kan man inte göra som journalist?… Läs mer

EU kan sätta press för att få Dawit Isaak fri

DEBATT Idag har den svenske journalisten och författaren Dawit Isaak suttit i fängelse i Eritrea i 20 år. Tre statsministrar och sex utrikesministrar har hittills misslyckats med att få honom… Läs mer

Läs mer om:

Om Publicistklubben

PK:s viktigaste uppgifter är två: Att slå vakt om tryck- och yttrandefriheten och att främja debatt. Båda är lika viktiga. Du behöver PK, eftersom du och tusentals PK-medlemmar i hela landet skapar en konkret arena för det offentliga samtalet i Sverige. PK är en av de viktigaste platserna för det publicistiska samtalet.

Läs mer om oss

Bli medlem

Publicistklubben har nyligen fördelat drygt två miljoner kronor i stipendier. Vill du i framtiden vara med och dela på dessa behöver du vara medlem.

Bli medlem