• Publicistklubben

Publicistklubben Södra Norrland bjuder in till debatt i Härnösand

Publicistklubben södra Norrland välkomnar till utfrågning och debatt.

”We are the robots”

I september publicerade Mittmedia sin första automatgenererade text. Men meningen är att det ska bli betydligt fler. Allt som en robot kan göra snabbare och bättre än en människa ska roboten också göra, är det meningen.

Robin Govik, redaktionell affärsutvecklingschef hos Mittmedia, berättar mer.

Jätten Mittmedia – vart är den på väg?

Mittmedia har seglat upp som en av de stora spelarna i det svenska medielandskapet. I södra Norrland är Mittmedia totalt dominerande, man kontrollerar ytterligare nio dagstidningar i Mellansverige och snart också Schibsteds flaggskepp, Svenska Dagbladet.
Trots det ser 2016 ut att bli ett år av nya effektiviseringar och besparingar.
Ska jätten växa ännu mer för att genom koncernsynergier klara en framtida lönsamhet? Eller finns det andra planer för framtiden?

I panelen:
Lars Leijonborg, styrelseordförande Mittmedia
Thomas Peterssohn, vd Mittmedia
Stefan Melesko, docent i medieekonomi vid Internationella handelshögskolan i Jönköping
Helena Giertta, chefredaktör Journalisten

Plats: Restaurang Vägg i vägg, Härnösand
Tid: Måndag 16 november. Programmet börjar kl. 19.00 (mingel från 18:30)

Anmäl dig snarast till marcus.melinder@norran.se

Det finns möjlighet att äta och dricka på plats.

Varmt välkommen!

För dig som ej har möjlighet att finnas på plats i Härnösand kommer debatten att livesändas här.

Mer från PK Södra Norrland
2000 namnunderskrifter överlämnas till Kina – idag kräver vi #FreeGuiMinhai

Över 2000 har skrivit på det öppna brevet till Kina att släppa svenske förläggaren Gui Minhai fri. Idag klockan 12 överlämnades underskrifterna vid en ceremoni utanför ambassaden. Samtidigt inleddes Publicistklubbens… Läs mer

Fick du stipendiepengar? 100 journalister delar på 2,5 miljoner kronor

Publicistklubbens Hiertanämnd delar 2020 ut över 2,5 miljoner kronor till 100 svenska journalister. Projekten spänner från resor till Grönland och Påskön, till undersökningar av queerteater i New York och elitskolor… Läs mer

PK-DEBATT 11/11: Facebook möter publicisterna

Publicistklubbens debatt 11/11: Läs mer

Debatt om Mittmedia-affären i Sundsvall

Sveriges största mediabolag köper upp Sveriges största lokaltidningskoncern. Vad kommer det betyda för de lokala läsarna och den lokala journalistiken? Kommer de vita fläckarna på mediekartan breda ut sig än… Läs mer

Läs mer om:

Om Publicistklubben

PK:s viktigaste uppgifter är två: Att slå vakt om tryck- och yttrandefriheten och att främja debatt. Båda är lika viktiga. Du behöver PK, eftersom du och tusentals PK-medlemmar i hela landet skapar en konkret arena för det offentliga samtalet i Sverige. PK är en av de viktigaste platserna för det publicistiska samtalet.

Läs mer om oss

Bli medlem

Publicistklubben har nyligen fördelat drygt två miljoner kronor i stipendier. Vill du i framtiden vara med och dela på dessa behöver du vara medlem.

Bli medlem