• Publicistklubben

Publicistklubben Södra Norrland bjuder in till debatt i Härnösand

Publicistklubben södra Norrland välkomnar till utfrågning och debatt.

”We are the robots”

I september publicerade Mittmedia sin första automatgenererade text. Men meningen är att det ska bli betydligt fler. Allt som en robot kan göra snabbare och bättre än en människa ska roboten också göra, är det meningen.

Robin Govik, redaktionell affärsutvecklingschef hos Mittmedia, berättar mer.

Jätten Mittmedia – vart är den på väg?

Mittmedia har seglat upp som en av de stora spelarna i det svenska medielandskapet. I södra Norrland är Mittmedia totalt dominerande, man kontrollerar ytterligare nio dagstidningar i Mellansverige och snart också Schibsteds flaggskepp, Svenska Dagbladet.
Trots det ser 2016 ut att bli ett år av nya effektiviseringar och besparingar.
Ska jätten växa ännu mer för att genom koncernsynergier klara en framtida lönsamhet? Eller finns det andra planer för framtiden?

I panelen:
Lars Leijonborg, styrelseordförande Mittmedia
Thomas Peterssohn, vd Mittmedia
Stefan Melesko, docent i medieekonomi vid Internationella handelshögskolan i Jönköping
Helena Giertta, chefredaktör Journalisten

Plats: Restaurang Vägg i vägg, Härnösand
Tid: Måndag 16 november. Programmet börjar kl. 19.00 (mingel från 18:30)

Anmäl dig snarast till marcus.melinder@norran.se

Det finns möjlighet att äta och dricka på plats.

Varmt välkommen!

För dig som ej har möjlighet att finnas på plats i Härnösand kommer debatten att livesändas här.

Mer från PK Södra Norrland
PK Debatt 4/10: När journalisten blir influencer

Se senaste debatten här. Läs mer

Niklas Orrenius om Lars Vilks

Söndagen 3/10 avled konstnären Lars Vilks i samband med en trafikolycka. Publicistklubbens ordförande Robert Aschberg intervjuade journalisten och författaren Niklas Orrenius om Lars Vilks eftermäle och betydelse för debatten om… Läs mer

DEBATT: När journalisten blir influencer

NÄR PUBLICISTEN BLIR INFLUENCER PK-Debatt 4 oktober, kl 18.30 Hur värnar enskilda reportrar och medieföretag trovärdighet och oberoende? Vad kan man göra och vad kan man inte göra som journalist?… Läs mer

Farida Nekzad är årets Anna Politovskaja-pristagare

Årets mottagare av priset till Anna Politovskajas minne är den afghanska journalisten Farida Nekzad, som lyckades fly landet när talibanerna tog över. Här intervjuas hon av Publicistklubbens ordförande Robert Aschberg: Läs mer

Läs mer om:

Om Publicistklubben

PK:s viktigaste uppgifter är två: Att slå vakt om tryck- och yttrandefriheten och att främja debatt. Båda är lika viktiga. Du behöver PK, eftersom du och tusentals PK-medlemmar i hela landet skapar en konkret arena för det offentliga samtalet i Sverige. PK är en av de viktigaste platserna för det publicistiska samtalet.

Läs mer om oss

Bli medlem

Publicistklubben har nyligen fördelat drygt två miljoner kronor i stipendier. Vill du i framtiden vara med och dela på dessa behöver du vara medlem.

Bli medlem