Debatt i Sundsvall torsdag den 30 maj
Publicistklubben södra Norrland välkomnar till utfrågning och debatt
Vikariebehov? – ring journalistpoolen
Mittmedia ska starta ett bemanningsföretag. Uppdraget ska vara att ”hjälpa tidningarna i koncernen med strategisk kompetensförsörjning”.
Vad är grejen? Ett försök att slippa ovälkomna ”in-LASningar” eller ett smart sätt att säkra personalförsörjningen?
Mittmedias personalchef Carin Andersson, som bland annat har byggt upp Sydsvenskans bemanningsföretag Kompetens i Skåne och tidigare även varit personalchef vid Helsingborgs Dagblad, sitter i ”heta stolen”.
Hon frågas ut av Sofia Mirjamsdotter från PK: s styrelse.
När medierna tar ställning
När medieföretagen vill profilera sig kommer kampanjerna lika säkert som en tidning i brevlådan. Men vad finns det för risker med den här typen av ”paketerad” och ”vinjetterad” journalistik? Eller finns det tvärtom bara en massa fördelar med att redaktionerna tar ställning i vissa frågor?
Ett färskt exempel är Sundsvalls Tidnings kampanj ”Älska Stenstan”.
I panelen:
Oskar Nord, nyhetschef Sundsvalls Tidning
Marie-Louise von Bergmann-Winberg, professor i statsvetenskap
Peter Arnström, reporter Sundsvalls Tidning
De frågas ut av Pierre Ragnehag från PK: s styrelse.
Var? Restaurang Oscar, Vängåvan i Sundsvall
När? Torsdag den 30 maj. Programmet börjar kl. 19.00 (mingel från 18:30)
Anmäl dig snarast till marcus.melinder@allehanda.se för att få garanterad plats (begränsat antal stolar). Insläpp även för den som ”spontankommer” men i mån av plats. Det brukar komma många!
Varmt välkommen!
Bli medlem i Publicistklubben
Publicistklubben har nyligen fördelat drygt två miljoner kronor i stipendier. Vill du i framtiden vara med och dela på dessa behöver du vara medlem.