Publicistklubben Södra Norrland bjuder in till debatt i Härnösand

Av: Sofia Mirjamsdotter 4 november 2015

Publicistklubben södra Norrland välkomnar till utfrågning och debatt.

”We are the robots”

I september publicerade Mittmedia sin första automatgenererade text. Men meningen är att det ska bli betydligt fler. Allt som en robot kan göra snabbare och bättre än en människa ska roboten också göra, är det meningen.

Robin Govik, redaktionell affärsutvecklingschef hos Mittmedia, berättar mer.

Jätten Mittmedia – vart är den på väg?

Mittmedia har seglat upp som en av de stora spelarna i det svenska medielandskapet. I södra Norrland är Mittmedia totalt dominerande, man kontrollerar ytterligare nio dagstidningar i Mellansverige och snart också Schibsteds flaggskepp, Svenska Dagbladet.
Trots det ser 2016 ut att bli ett år av nya effektiviseringar och besparingar.
Ska jätten växa ännu mer för att genom koncernsynergier klara en framtida lönsamhet? Eller finns det andra planer för framtiden?

I panelen:
Lars Leijonborg, styrelseordförande Mittmedia
Thomas Peterssohn, vd Mittmedia
Stefan Melesko, docent i medieekonomi vid Internationella handelshögskolan i Jönköping
Helena Giertta, chefredaktör Journalisten

Plats: Restaurang Vägg i vägg, Härnösand
Tid: Måndag 16 november. Programmet börjar kl. 19.00 (mingel från 18:30)

Anmäl dig snarast till marcus.melinder@norran.se

Det finns möjlighet att äta och dricka på plats.

Varmt välkommen!

För dig som ej har möjlighet att finnas på plats i Härnösand kommer debatten att livesändas här.

Bli medlem i Publicistklubben

Publicistklubben har nyligen fördelat drygt två miljoner kronor i stipendier. Vill du i framtiden vara med och dela på dessa behöver du vara medlem.