Stockholm: Debatt – journalisten och varumärket

Av: Christina Kennedy 5 maj 2012

Ett gott namn inom journalistiken får den som bedriver god journalistik. Så har det varit, men är den tiden snart förbi? Måste dagens journalister också skapa sig ett starkt ”varumärke” för att göra avtryck i det nya medielandskapet? Var går gränsen för vad en journalist kan göra med bibehållen trovärdighet?  Är ”varumärkestänket” tecken på en kommersialisering av journalistiken och av journalisten?
Välkommen till vårens sista debatt måndagen den 14 maj på Café Panorama, plan 5 i Kulturhuset vid Sergels Torg. Dörrarna öppnas kl 17.30.

Kvällens program:

18.30 Mottagaren av Publicistklubbens Stora pris presenteras och intervjuas av ordförande Stina Dabrowski

19.00 I panelen: Amelia Adamo, M-magasin, Ebba von Sydow, SVT, Alex Schulman, Aftonbladet och TV 5, Janne Josefsson, SVT, Magnus Lindqvist, trendspanare
Samtalsledare: Stina Dabrowski, PK-ordförande

20.15 PK Pub – mingla och träffa kollegor under trivsamma former

Meny: Fläskfile nobis eller pasta med kantareller
Mat med glas vin 130, glas vin 40, starköl 45.

Bordsbeställning enbart till PK:s kansli tel 08-556 061 49 (kl 08.30-12.00)
Bokningar kan inte göras via PK:s telefonsvarare.
OBS! Gäster som bokat bord ska vara på plats senast kl 18.00.

Debatten livesänds här på vår hemsida.
Följ oss på twitter med #pkdebatt.

Bli medlem i Publicistklubben

Publicistklubben har nyligen fördelat drygt två miljoner kronor i stipendier. Vill du i framtiden vara med och dela på dessa behöver du vara medlem.